Försöker vara snälla
Telefonförsäljare… Jag försöker vara snäll mot dom och slänger inte på luren i örat. Dom gör trots allt bara sitt jobb. Men ibland går det fan inte att låta bli. Mitt internet la av så jag ringde Comhem. Vi kom snabbt fram till att det var fel i hela huset. Troligen något som vaktmästarna gjort för de bygger en lägenhet i källaren. Det var inte så mycket att göra åt. De tog emot min felanmälan och skulle skicka ut en reparatör. Här kunde vårt samtal ha slutat med frid och fröjd men nej…
Ett bra erbjudande
Han skulle bara kolla en sak med mig när han hade mig på tråden. Han såg att jag hade Halebop som mobiloperatör, det var inte så att jag ville ta ett erbjudande genom Comhem? Jag sa vänligt men bestämt att jag har haft Telia/Halebop i nästan 20 år och att jag är nöjd med det. Då är han snabb med att informera mig om att deras tjänst är bättre för de har kundtjänst på helgerna det har inte Halebop. Det är oklart varför jag nu skulle behöva hjälp av kundtjänsten på helgerna när det funkat felfritt i 20 år.
Jag vill inte ha något jävla telefonabonnemang!
Jag sa än en gång att jag är nöjd. Han fortsatte poängtera att deras erbjudande genom Telenor var bättre. Jag ville skrika att jag inte vill ha något jävla telefonabonnemang men i stället frågade jag honom om han hade varit i Hagfors och varit ute i skogen. Nej svarade han. Då tyckte jag att han borde åka dit med sitt Telenor-abonnemang, sen kan vi diskutera om vilket som är bäst. Han gav upp. Ja nästan i alla fall…
Virusskydd kanske?
Han undrade bara en sak till när han ändå hade mig på tråden…. Det var inte så att jag behövde ett virusprogram? Jag berättade att jag redan hade det bästa man typ kan ha men han tyckte att deras var bättre. Kanske ville jag prova gratis i tre månader? På riktigt vad fan ska jag med TVÅ virusskydd till? ”Du måste vara säker sa han”. Det är en sak jag är säker på att om du inte du slutar tjata så säger jag upp abonnemanget hos er, hade jag lust att svara men bet mig själv i tungan.
15 minuter senare…
Efter 15 minuter la vi på. Då hade vi pratat i 5 minuter om det jag ville, att mitt internet inte funka. Sen ägnande vi 10 minuter åt att ha en meningslös diskussion om andra saker. Samma diskussion som jag hade med hans kollega för två veckor sedan. Som sagt de gör bara sitt jobb men om jag nu ville ha ett telefonabonnemang eller virusskydd så hade jag väl för i helvete sagt det när jag ringde. Han sa att de hade bättre kundtjänst än Halebop men jag vet inte om jag håller med. Att tjata ihjäl folk är ingen bra egenskap. Om de hade skött det de ska (ge mig bra internet) så är jag ju inte ens i behov av en kundtjänst. Jag har ringt Comhem två gånger senaste månaden. Halebop har jag ringt max två gånger på 20 år, kanske för att de levererar det dom ska.
1 Comment
Linda
21 februari, 2019 at 13:00Dehär är en stor anledning till att jag inte klarar utav o ring till min kundtjänst för risken att dom ska tjata o tjaataaa